Mamafestatie algemene voorwaarden, kosten en betalingsvoorwaarden, november 2024

Als psycholoog ben ik verplicht me te houden aan bepaalde regels, zoals de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst) en de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg). Deze wetten beschrijven de rechten en plichten van zorgaanbieders en cliënten. De belangrijkste punten lichten we hieronder toe.

Bereikbaarheid psychologie praktijk Mamafestatie

U kunt een e-mail sturen naar ellis@mamafestatie.nl of bellen/ whatsappen naar 06-48786841. Als ik niet bereikbaar ben, laat dan een bericht achter op mijn voicemail met uw telefoonnummer. Ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op.

Bekendheid met informatie op de website

Praktijk ‘Mamafestatie’ verstrekt uitgebreide informatie over de werkwijze, wachttijden, tarieven, verzekerde en onverzekerde zorg, kosten bij annulering, klachtenreglement en uw dossier.


Behandelrelatie tussen psycholoog en cliënt

Als psycholoog ben ik verplicht mijn werk zorgvuldig uit te voeren en elkaar met wederzijds respect te behandelen. Er is alleen sprake van een beroepsmatige relatie.

Cliënten die het behandelproces, op welke wijze dan ook, ondermijnen (bijv. creëren van een onveilige behandelomgeving, hetgeen niet bevorderlijk is voor de geldende maatstaven t.a.v. respect, waardigheid, wederzijds begrip en acceptatie. Dergelijk gedrag kan derhalve leiden tot het stoppen van de behandeling.

Vertrouwelijkheid

Uw behandelaar mag zonder uw schriftelijke toestemming geen informatie over uw behandeling delen met anderen. Anoniem overleg met collega’s is toegestaan zonder uw toestemming, waarbij deze collega’s ook een geheimhoudingsplicht hebben. Alleen in uiterste noodzaak kan de geheimhoudingsplicht worden doorbroken om ernstig gevaar voor uzelf of anderen te voorkomen. Bij vermoedens van kindermishandeling is melding bij Veilig Thuis wettelijk verplicht.

Dossiervorming

Samen bespreken we het doel va de behandeling en de manier waarop we dat doel willen bereiken. Op basis daarvan, maak ik een inschatting over hoe lang de behandeling gaat duren. Op grond van deze informatie geeft u toestemming voor de behandeling. Verdere verloop van de behandeling blijf ik met u afstemmen. Het is verplicht om informatie over de intake en behandeling te documenteren. Omdat dit dossier over u gaat kunt u via een schriftelijk verzoek via ellis@mamafestatie.nl uw dossier uiteraard inzien. Na het afsluiten van de behandeling wordt het dossier 20 jaar bewaard. Dit is de algemene bewaartermijn van een medisch dossier, daarna moet het vernietigd worden. U kunt een verzoek indienen om de termijn te verlengen of te verkorten.

Afspraak duur:

Een behandelsessie (1- op 1 sessie) bestaat uit 45 minuten face-to-face gesprekstijd en 15 minuten voorbereiding en dossiervorming voor de psychologe.

Onkosten

Praktijk ‘Mamafestatie’ heeft geen contract met uw zorgverzekeraar. Na elke sessie ontvangt u een factuur die u volledig aan de praktijk dient te voldoen. U gaat akkoord met de tarieven zoals vermeld op de website www.mamafestatie.nl onder ‘diensten’.

No show/ afspraak annuleren:

Afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de behandeling geannuleerd worden. Bij niet tijdig annuleren wordt de consultprijs in rekening gebracht. Annuleren of wijzigen kan per e-mail of telefonisch (bellen of WhatsApp) kosteloos tot 24 uur voor de afspraak.

Betalingstermijn:


De facturen dienen door u binnen 14 dagen na de factuurdatum betaald te zijn. Indien u het verschuldigde bedrag niet binnen 14 dagen na de factuurdatum heeft betaald, dan krijgt u een herinnering en een laatste gelegenheid om de factuur zonder ophoging van kosten binnen 14 dagen te betalen. Voldoet u binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering niet aan uw verplichtingen, dan is Mamafestatie zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel door derden te laten uitvoeren. Alle buitengerechtelijke incassokosten verband houdende met de invordering van de gedeclareerde bedragen komen ten laste van u.


Klachtrecht

Heeft u een klacht, dan waardeer ik het als u deze met mij bespreekt. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Mochten wij er samen niet uitkomen of u niet tevreden zijn over de klachtenafhandeling bij Mamafestatie, kunt u met uw klacht terecht bij Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ) via klachten@cbkz.nl of per aangetekende post: CBKZ, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem. Klachten kunnen digitaal worden ingediend met het klachtenformulier. Er wordt gebruik gemaakt van Klachten- en geschillenreglement NIP.

Beleid bij crisissituaties:


Bij crisis kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met uw huisarts. Buiten kantooruren belt u de huisartsenpost.

Waarneming:

Mamafestatie stelt u tijdig op de hoogte van eventuele vakanties en afwezigheden.